forbrugsmønstre

Internettet har ændret mange aspekter af vores liv, heriblandt måden vi shopper på. Det gælder både for almindelige, dagligdags ting og for de lidt større investeringer, dem hvor der går mange overvejelser forud om signalværdi, stil og pris. Et eksempel på en helt almindelig ting, som først og fremmest er kendetegnet ved sin funktion, er madkassen. En uundværlig ledsager for barnet i det daglige og alligevel så overset. Her har internettet været ensbetydende med en ændring, for lige pludselig har man et meget større udvalg end de klassiske, ensfarvede modeller i supermarkedet. Og det kunne jo være, at ens barn var særligt glad for en bestemt farve, et mønster eller for eksempel en Disney-figur, og så er det selvfølgelig på nettet, der handles. Der er måske langt fra madkasser til  ure, men også her kan man se en ændring i forhold til vores forbrugsmønstre. Vi shopper efter de gode tilbud, og det er meget nemmere at sammenligne priser, når man kan samle butikkernes udvalg på et enkelt sted. Denne overskuelighed og mulighed for at jagte de gode tilbud hjemmefra har betydet en stigning af salget af ure på internettet i forhold til til fysiske butikker, og selvom nogle stadig er skeptiske i forhold til at købe meget dyre ting som ure på nettet, er der ikke tegn på, at udviklingen vender foreløbigt.